We zijn onderweg!

21 januari 2019 - Singapore, Singapore

Vrijdag waren we nog aan het werk, zaterdag hebben we een vrij lang to-do lijstje afgewerkt en zondag zijn we vertrokken. Vrijdagmiddag had ik even een stressmomentje toen voor de tweede keer mijn auto opgehaald werd: was namelijk lastig om die nog een keer mee te geven. Het bleek een dubbele planning, maar aangezien de eerste persoon geen papieren had om aan mij te geven (iets van een bewijsje had ik wel fijn gevonden), dacht ik even dat ik mijn auto had meegeven aan iemand die mijn gegevens in de trein had gevonden of iets dergelijks (want hij had wel netjes papieren van waar hij moest zijn en waar de auto heen moest). Nu was dat volgens Ronald het probleem van de chauffeursdienst geweest (hun datalek) als dat het geval was geweest, maar dat was niet meteen mijn eerste gedachte toen de tweede persoon die mijn auto kwam halen voor de deur stond. Maar dat is dus allemaal gewoon goed gekomen.

Zaterdag hadden we (naast inpakken) nog veel kleine dingetjes te doen: even boeken op de readers zetten, even luisterboeken op een telefoon zetten, bij de buren langs om te vertellen dat we weg gaan (lekker op tijd medegedeeld) en oja, we moeten vandaag ook nog wat eten. Toen we voor dat laatste rond drie uur zonder lunch gegeten te hebben in het winkelcentrum liepen, vonden we dat een goede reden om haring en kibbeling te halen.

En nu zitten we op het vliegveld in Singapore, al een tijdje. We kwamen hier vanochtend om 6 uur (plaatselijke tijd) aan, maar dat voelde voor ons dus als midden in de nacht. In het vliegtuig deden ze het licht weer aan voor eten/drinken/snack wanneer wij zo’n beetje sliepen, dus we waren niet heel erg uitgerust (understatement). We zijn wel een tijd de stad in geweest. We merkten wel dat we de vorige keer (2 jaar geleden) goed de hoogtepunten van de stad zijn afgelopen in een paar dagen. Wat nog wel ‘over’ was city hall, een mooi gebouw met andere mooie gebouwen en musea in de buurt. Nu hadden we niet echt museum-energie, dus leek een beetje rondwandelen in botanische tuinen ons een beter idee. Eerste UNESCO world heritage site van de reis. Daarna zijn we via ‘Little India’ (wat we zoals we al vermoedden niet heel leuk vonden) naar Chinatown gegaan. Dat vonden we de vorige keer ook een leuk gebied met lekker eten. Lekker eten was er inderdaad, ook leuke souveniertjes, maar om nu in Singapore Chinese dingen te gaan kopen terwijl we nog naar China gaan vonden we niet logisch (of handig).

Over ongeveer een uurtje vertrekt onze vlucht naar Auckland. Een uurtje of 8 volgens mij, een stuk korter dan de vlucht naar Singapore (12 uur). En hoewel we onderweg zijn en onze reis is begonnen, gaat het dan écht beginnen! We zijn dan eerst een week op het Noordereiland, waar we wat rond gaan reizen met een auto, om vervolgens op het Zuidereiland voor 4 weken met een camper rond te gaan trekken.

1. Lianne:
    21 januari 2019
    Leuk om jullie eerste verhaal te lezen van jullie grote wereld reis! Pfff ja vooral als je zo'n tijd van huis gaat zijn die laatste dingen regelen wel heel handig. Haha.. de buren! Ja.. waarschijnlijk had je ze al een tijdje niet gesproken..
    Nou.. succes met de volgende vlucht! En hopelijk lekker uitrusten als jullie er zijn.
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!
  2. Amber:
    21 januari 2019
    Fijne reis, maar vooral slaap lekker! 😘
  3. Anneke:
    22 januari 2019
    Fijn, zo'n misverstand met je auto....
    Gelukkig geen datalek maar gewoon een menselijke fout. Ze bestaan nog 😉
    Waarschijnlijk zijn jullie ondertussen op de plaats van (de 1e) bestemming aangekomen. Een mooie start van jullie avontuur gewenst!
  4. Chantal:
    22 januari 2019
    Veel plezier! Heb je nog gemaild met de tips over Japan ;-)
  5. Marco:
    26 januari 2019
    Heel veel plezier daar het klink nu al leuk😉!!